Stippel jouw
strategie uit
Door samen aan de slag te gaan leggen we de troeven bloot die jouw bedrijf uniek maken. Waarom ben jij relevant voor je doelgroep? Welk probleem los je voor hen op en op welke manier doe je dat? Het einddoel is een overzichtelijk marketingplan waarmee je praktisch en resultaatgericht aan de slag gaat.
Strategie
Je marketingstrategie in 3 stappen
1. De huidige situatie
Starten doen we met een grondige analyse van je bestaande aanpak. Wat werkt goed, wat niet? Waar zien je nog mogelijkheden en waar rijzen er twijfels? We luisteren naar je doelstellingen en verdiepen ons in je markt. Om een marketingstrategie uit te werken is het ook belangrijk om een goed beeld te krijgen van je bestaande klanten, concurrenten en algemene trends binnen je sector.
2. Strategische uitwerking
Op basis van de verkregen inzichten kiezen we voor een duidelijke positionering in de markt. We werken een stappenplan uit en een bijhorende contentstrategie om je doelgroepen via de juiste kanalen te bereiken. Je aanbod wordt afgestemd op je segmenten.
3. Tactisch plan
Tenslotte vertalen we je strategie naar een tactisch plan met concrete actiepunten. De overzichtelijke kalender is je leidraad voor een vlotte uitvoering van je marketingstrategie.
In 5 workshops naar je marketingstrategie
1. Je onderneming vandaag
In deze workshop duiken we samen in je onderneming voor een diepgaande analyse en brengen we in kaart waar je vandaag staat.
Na deze workshop:
- Heb je een duidelijk beeld van je huidige doelgroep.
- Heb je een heldere kijk op wat je doet, hoe je dat doet en vooral waarom je doet wat je doet.
- Zijn jouw USP’s duidelijk gedefinieerd.

2. Het DNA van je bedrijf
In deze workshop duiken we samen in je onderneming voor een diepgaande analyse en brengen we in kaart waar je vandaag staat.
Na deze workshop:
- Is je merkstrategie duidelijk.
- Heb je een heldere kijk op wat je doet, hoe je dat doet en vooral waarom je doet wat je doet.
- Zijn jouw USP’s duidelijk gedefinieerd.

3. Je positionering
In deze workshop gaan we op zoek naar jouw unieke merkidentiteit waarmee je jouw plek verovert in het hoofd (en hart) van je doelpubliek.
Na deze workshop:
- Heb je een duidelijke positionering voor je bedrijf.
- Ben je vertrouwd met de verschillende Brand Archetypes en weet je waar je jezelf kan positioneren.
- Weet je hoe je concurrenten zich willen positioneren ten op zichte van jouw bedrijf en op welke manier jij het verschil kan maken.

4. Het verhaal dat je vertelt
In deze workshop gaan we op zoek naar relevante content om jouw onderneming op de kaart te zetten en vertalen we jouw verhaal naar een contentplan.
Na deze workshop:
- Beschik je over een uitgewerkt contentplan om concreet mee aan de slag te gaan.
- Weet je welke onderwerpen je kan aansnijden om aan storytelling te doen.
- Zijn de relevante contentkanalen voor jou vastgesteld.
- Weet je hoe vaak je via welke kanalen actief moet zijn.
- Hebben we bepaald welke budgetten je in welk kanaal gaat investeren.

5. Je marketingplan
In deze workshop maken we samen je tactisch marketingplan op en gieten we jouw aanpak in een overzichtelijke jaarplanning.
Na deze workshop:
- Kan je aan de slag met een uitgewerkte jaarkalender.
- Heb je een overzicht van je campagnes.
- Heb een overzicht van de marketingkanalen die je kan inzetten.
- Een marketingbarometer met duidelijke KPI’s.
- Een overzicht van je marketingbudget.
Wat zijn de mogelijkheden?
1 workshop
Jij bepaalt in functie van je noden welke workshop je samen met ons doorloopt-
Doorloop 1 workshop
-
Word begeleid door 1 expert
-
Werkboek en rapport
-
Locatie: ons kantoor
Combinatie
Combineer verschillende workshops en stel je eigen traject samen-
Doorloop meerdere workshops
-
Word begeleid door een team
-
Werkboeken en rapport
-
Locatie: jouw bedrijf
Strategisch traject
In 6 weken een duidelijk en overzichtelijk marketingplan opstellen.-
Doorloop 5 workshops
-
Word begeleid door een team
-
Werkboeken en rapport
-
Locatie: in overleg
-
Implementatiebegeleiding mogelijk
-
KMO-Portefeuille mogelijk

Nog niet zeker wat de beste keuze is voor jouw bedrijf?
Of bekijk hieronder wat klanten over ons zeggen
Klanten geven ons 4,9 op Google
KMO-Portefeuille
De Ondernemersfabriek is een erkend dienstverlener van de KMO-Portefeuille. Onze klanten kunnen daardoor tot 30% subsidie genieten op een strategisch traject. We delen graag enkele getuigenissen van klanten. Je kan ze ook bekijken op de site van de KMO-Portefeuille zelf.

Ik ben er klaar voor
Let's go!
Wat doen we nog voor jou?
Content
Een goed verhaal moet je creëren en vervolgens verspreiden. We helpen je graag bij het opmaken van je contentplan. Klaar om je doelgroep te verleiden met content die indruk maakt?
Branding
De branding van je bedrijf is het beeld en gevoel dat wordt opgeroepen bij je doelgroep als ze aan je merk denken. Tegelijkertijd werken we ook aan de visuele uitstraling van je bedrijf.
Online marketing
We zorgen ervoor dat je online gemakkelijk gevonden wordt (SEO), bouwen je website, helpen je met betalend adverteren (SEA) en beheren je aanwezigheid op sociale media met relevante posts.