BATO Bouwmaterialen

Bato Bouwmarkt in Arendonk staat garant voor kwalitatief materiaal, een persoonlijke aanpak, en professioneel advies. Ze denken mee met hun klanten, professioneel en particulieren, en helpen met de keuze van de juiste bouwmaterialen om hun project te realiseren.

In 2019 opende Bato de nieuwe winkel aan de Hoge Mauw en was er ook nood aan de stroomlijning van hun marketing. Ze stapten in een marketingtraject met De Ondernemersfabriek en we werkten samen een marketingplan uit dat in lijn lag met hun bedrijfsdoelstellingen. Hun voornaamste doel was om de projecten samen te realisering.

Ondertussen realiseerden we samen al enkele mooie projecten en vormen we nog steeds een ideale tandem. Lees hieronder meer over onze realisaties met Bato.

In nauwe samenwerking met de interne marketeer, schreven we al verschillende succesverhalen. Hieronder lichten we enkele van deze samenwerkingen uit.

In't kort

Wie

In 2006 begonnen Tom en Sandra met hun winkel in Retie met de verkoop van gyproc en isolatiemateriaal. Bato is ondertussen uitgegroeid tot een allround leverancier van bouwmaterialen en gereedschappen voor professionele en particuliere klanten. Ze hebben een leverservice, een shop & go en als kers op de taart sinds kort een private label.

Wat
Marketingtraject, content marketing, beheer sociale media, ontdekkingsdagen 2021, divers point of sale materiaal.

Marketingtraject

In ons marketingtraject hebben we samen bepaald hoe een ideaal kalenderjaar er voor een bouwmarkt uit kan zien. Voor de samenwerking met De Ondernemersfabriek deed Bato vooral aan ad hoc marketing met weinig structuur. Ze hadden nood aan een stroomlijning van hun marketingacties in overeenstemming met hun bedrijfsdoelstellingen.

Er werden duidelijke periodes afgebakend waarin we met specifieke acties naar buiten komen, afgewisseld met rustigere periodes. Het overzicht van dit traject geeft rust en overzicht binnen de organisatie en houdt het het verhaal van Bato op één lijn.

Content Marketing en sociale media

Een goede customer service en klantrelaties zijn van groot belang voor Bato. Dit willen ze ook reflecteren in hun communicatie en sociale media.

De Ondernemersfabriek spiegelt die belangen op de sociale media van Bato. We zorgen voor een toegankelijke sfeer die Bato’s persoonlijke aanpak in de kijker zet. Ook in hun andere communicatie wordt deze lijn doorgetrokken in de vorm van ontvankelijke content.

Bato ontdekkingsdagen

In 2021 organiseerde Bato voor het eerst ontdekkingsdagen. Alle klanten, particulier en professioneel, waren welkom om een bezoek te brengen aan de vernieuwde winkel.

De Ondernemersfabriek nam de marketing op zich. We zorgden voor een on- en offline campagne met onder andere flyers en social media marketing. De ontdekkingsdagen waren in ieder geval een succes en smaakten naar meer. In 2022 organiseert Bato voor de eerste keer een heuse opendeurweek. Ook hierbij ondersteunt De Ondernemersfabriek hen marketinggewijs.

Point of sale materiaal

De huisstijl van Bato wordt verder gezet in verschillende point of sale materialen.

Toekomst

De toekomst heeft nog heel wat in petto voor Bato. Zo organiseren we samen de eerste echte Bato-opendeurweek in maart 2022. Daarnaast werken we achter de schermen aan de verdere digitalisering van de bouwmarkt die de winkelervaring voor de klant nog beter zal maken. Verder gaan we de marketingkanalen die we vandaag inzetten verder verbreden en verdiepen.

Meer zoals dit

Strategie

Domein De Vesten

Domein De Vesten staat garant voor een onvergetelijke momenten. Het domein in Laakdal biedt zalen aan voor feesten en evenementen in alle vormen en maten, zowel voor B2C als B2B.

Strategie

SD Schrijnwerkerij

De dingen laten bewegen, dat is wat we doen voor een van onze oudste klanten, SD Schrijnwerkerij, uit Herentals. Ze zijn dé referentie voor schrijnwerk en interieur in de Kempen.